Kontakt: monika.bienkowska@amu.edu.pl
Zainteresowania i rozwijana tematyka badawcza
Absolwentka Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierunku Pedagogika, specjalności Resocjalizacja. Doktorantka w Zakładzie Edukacji Wielokulturowej i Badań nad Nierównościami Społecznymi.
Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół tożsamości współczesnych dziewcząt (szczególnie ze środowisk zmarginalizowanych) oraz socjologii edukacji. Przygotowuje pracę doktorską pod kierunkiem prof. UAM dra hab. Tomasza Gmerka. Jest członkiem Komisji ds. Public Relations Krajowej Reprezentacji Doktorantów. Pełniła funkcję Przewodniczącej Rady Samorządu Doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM.
Publikacje
- (współautorstwo z E. Milart), Nowatorskie formy oddziaływań stosowane w procesie resocjalizacji, [w:] M. H., Kowalczyk [red.], Uwarunkowania i przebieg procesów resocjalizacji, readaptacji i inkluzji społecznej, Akapit, Toruń 2017.
- Rola kultury hip-hop w kształtowaniu się tożsamości młodzieży – wybrane konteksty, „Studia Edukacyjne”, nr 51/2018, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 2018.
- (współautorstwo z E. Milart), Refleksje studentów o readaptacji osób zwolnionych z zakładów karnych, [w:] P. Perska-Gradowska [red.], M. Sadowska [red.], A. Nymś-Górna [red.], Wina, kara, zmiana, wychowanie. Polityka kryminalna i polski system penitencjarny w percepcji studentów, UAM, Poznań 2018.
- (współautorstwo z E. Milart), Rozważania na temat problemów współczesnej – wirtualnej tożsamości człowieka, [w:] J. Kardaś [red.], M. Pazdej [red.], Ł. Stachowiak [red.], E. Stępa [red.], Kryzysy współczesnego świata. Różne ujęcia problemów globalnych i regionalnych, Poznań 2018.
- Współczesne metody pracy z młodzieżą zagrożoną demoralizacją i niedostosowaniem społecznym wieku, [w:] Wyzwania dla świata XXI wieku, Wybrane kryzysy globalne i lokalne, Poznań 2018.